Vakfederatie Rietdekkers

Rieten dak te Oud Loosdrecht

Goede voornemens...

Vrijdag 12 januari 2018

Goede voornemens.

Tja… het is weer zover. Na het kersteten, de oliebollen en de rust van de kerstvakantie zijn we al weer twee weken op weg in het nieuwe jaar...
Misschien vliegt het ons wat aan. Een heel jaar, blanco met nieuwe kansen. Tabula Rasa. De idee van persoonlijke groei, verandering,  en ontwikkeling... wat gaat de tijd snel. Goede voornemens zijn dan mogelijk een manier om zowel grip te houden en groei te bereiken.

Een rondje internet om te achterhalen wat de top tien is levert nooit echte verassingen op. Blijkbaar zijn we allemaal toch min of meer hetzelfde en leren we nu ook weer niet zo hard dat het lijstje ieder jaar schokkend anders is.
Afvallen en meer beweging komt structureel op ieder lijstje voor, al hebben we daar als collega’s doorgaans geen last van. We krijgen beweging in overvloed. 
Andere zaken die veel voorkomen zijn meer tijd besteden aan familie en vrienden, iets nieuws leren, verstandiger met geld omgaan, iets voor anderen doen of minder chaotisch van hot naar haar vliegen.

Prachtig allemaal en mogelijk herkent u er een aantal van, of misschien wel allemaal. Succes en vooral ook veel plezier bij het behalen ervan!

Nu moet je goede voornemens niet bedenken, maar gewoon gaan doen. Dat spreekt ons aan als Rietdekkersbedrijf Van den Berg enorm aan: no-nonsense en aanpakken. Goede voornemens doen.
Misschien moeten we ook bedenken dat groeien beter is dan steeds veranderen. Zeker als een ingeslagen weg een goede richting aangeeft. Wat bijsturen hier en wat versnellen of vertragen daar geeft meer groei dan steeds weer nieuwe wegen inslaan.
Wat we de afgelopen jaren binnen ons bedrijf al deden zetten we voort: de klantbehoefte vooropstellen. Goed luisteren naar wat de klant nodig heeft en daar je diensten op afstemmen. Service bieden. Dat doen we en blijven we ook doen. Daar mag u ons op afrekenen.

Dat dit positief effect heeft blijkt uit de warme reacties die we ook het afgelopen jaar weer van klanten kregen. Dat is iedere keer weer fijn! Vakmanschap, klantgerichtheid en service zijn hierbij terugkerende onderwerpen. De relatie op de lange termijn centraal stellen, waarbij vertrouwen voorop staat. 

Verrassend was het afgelopen jaar de belangstelling voor de onderhoudsovereenkomst. Veel van onze bestaande, maar ook nieuwe klanten hebben we kunnen helpen door deze dienst. In de praktijk blijkt dat juist het onderhoud niet goed gepland wordt of in de waan van de dag vergeten (tijd gaat immers snel...). Dat moet niet. Juist onderhoud aan de kostbare rieten kap zorgt voor een langere levensduur. Door het aangaan van de overeenkomst zijn de klanten verzekerd van passend (klein) onderhoud, mos- en algbestrijding en een eerlijk advies over benodigde grote reparaties. De investering die dat vraagt verdienen zij makkelijk terug doordat het dak langer meegaat (het goede voornemen verstandiger met geld omgaan voor een stukje behaald!).

Misschien heeft u al een onderhoudsovereenkomst met ons afgesloten en weet u hoe prettig dit werkt. Een stukje zorg van uw schouder af en bij ons in goede handen (waardoor er meer aandacht over blijft voor wat echt belangrijk is in uw leven).

Misschien heeft u al eens overwogen om een onderhoudsovereenkomst af te sluiten, maar kwam het er nog niet van of heeft u niet helemaal inzichtelijk wat de investering is die dit vraagt. Schroom niet om contact op te nemen (en hoppa weer een goed voornemen uitgevoerd). We informeren u graag en.... uitieindelijk werkt u direct aan een door mij nog niet genoemd goed voornemen van de top tien lijst: minder stress, omdat de zorg voor uw dak gewoon goed geregeld is.

Gelukkig Nieuwjaar!